måndag 7 januari 2019

Vad gör jag för fel???



Jag vet verkligen inte vad jag gör för fel. Jag hatar att fröken F och jag nästan varje dag har konflikter och hon är arg på mig och jag är arg på henne! Jag vill verkligen inte vara arg på henne och jag vill verkligen inte ha konflikter varje dag. Vad ska jag göra för att vi inte ska vara arga på varandra. 

Fröken F tycker vi har alldeles för många regler och det är BARA hon som har regler hemma. Det är BARA hon som måste lägga ner telefonen varje kväll och det är BARA hon som har läggtider på veckorna. Det är sååå synd om henne hela tiden. Jag förstår verkligen inte hur vi som haft en sån mysig relation, där vi myst, umgåtts och haft skoj ihop, helt plötsligt bara bråkar. Det är inte alls skoj. Jag lider varje gång vi bråkar och jag vet att det delvis är mitt fel. Men jag förstår inte hur svårt det kan vara att lyssna och försöka sitt bästa? Att uppföra sig och vara trevlig? 

Nåja, imorgon är en annan dag. En dag då jag får försöka att hitta tillbaka till det som vi hade och tänka mer på hur jag är gentemot fröken F. Jag ska varje dag detta året försöka att vara en sån bra mamma som möjligt och jag ska inte tjata på henne, jag ska inte bli arg eller skälla på henne hur otrevlig hon än är. Lättare sagt än gjort men jag tror jag måste vara på ett annat sätt för att nå henne och för at få tillbaka förtroendet från henne och tilliten. För just nu känns det som om vi inte har något av det längre 😥

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar