fredag 26 oktober 2012

Foto: Myran
 
Nu är jag trött...Hade tänkt att skriva ett långt inlägg om min ridning idag, men orkar inte. Men det positiva med ridningen idag var iallafall att det gick framåt. Det har hänt massa (lätt överdrivet) positiva saker med min ridning. Jag har börjat RIDA om ni förstår vad jag menar. Det känns faktistk bra. Det jag har noterat är att Lufsen som jag ridit jättelänge på dressyren nu, dels har blivit piggare men han har även på ett helt annat sätt än vad han gjort innan börjat "springa" ifrån uppgiften och jag får nu svårt att ha ett bra tempo, eftersom det blir lite springit ibland. Men vad skoj det är med dressyr, även om jag kanske inte fattar vad jag gör för fel eller rätt, men när jag gör rätt så känns det i hela hästen och det känns så kul =) Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga så om dressyren utan jag har nog sett dressyren som ett sätt att bli lite mer säker på min ridning och jag har nog tänkt att man är "på marken" och har mer koll på läget och man kan göra sina övningar i skritt och hästen blir inte skrämd och jag blir inte rädd. För på hoppningen innan så var det tempo och det var inte "på marken" och hästen kunde bli rädd för allt. Så jag såg dressyren som ett sätt att fortsätta rida och ett sätt att bli lite mer säker på min ridning. Men nu tycker jag att jag blivit lite mer säker på min ridning och jag känner att jag både vill och har gått lite framåt. Nu vill jag bara lära mig mer och jag vill utvecklas mer. Visst är det positivt?
 

2 kommentarer:

  1. haha älskar att du skrev att du inte orkade skriva om passet, ändå skrev du tp 1mil långt inlägg..HAHAH :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha...insåg att det blev ett långt inlägg sen...Men kunde inte sluta skriva när jag väl hade börjat =)

      Radera