tisdag 23 oktober 2012

Uteritt...

Källa: Hippson
 
Igår var det dax igen. Uteritt med måndagsgruppen. Om ni kommer ihåg har jag skrivit om det tidigare och jag gör det igen...men denna gången kommer jag inte skriva om hur rädd jag var, för hör och häpna, det var jag faktiskt inte igår. Jag var inte ens stressad över att vi skulle rida ut, för det fick jag reda på redan på fredagen att vi troligen skulle det. Så jag kom till stallet igår och tänkte inte så mycket på att det var uteritt.

Jag pratade lugnt med Figaro, som jag red, när han tittade lite extra på en skylt och manade på honom framåt. Jag blev inte ens lite stressad över att han tittade. Inte heller det minsta stressad när han snubblade. OCH jag var faktistk till och med, trots mörkret, lite sugen på att prova att galoppera i en liten uppförsbacke....Helt otroligt. Men det blev inte någon galopp, men det blev massa trav och jag kände för en gångs skull att jag hade koll på läget under uteritten. Det kankse berodde på att fina Erika hade arbetat bra med honom passet innan under uteritten, eller jag vet inte..... Det kändes  bara fantastiskt skönt och bra. Nu hoppas jag bara att detta håller i sig även i vinter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar