onsdag 31 oktober 2012

HJÄLP!!!

Källa ?

Insåg idag att jag har nog tagit mig lite vatten över huvudet...Kanske inte ska vara så negativ, men som jag sagt tidigare så har jag börjat rida en häst. Jättesnäll på alla sätt och vis inne i stallet och hämta och jättemysig att hålla på med. Hon var även jättetrevlig att rida ut på tillsammans med fjordingen som står i samma stall. Inga problem alls. MEN nu har jag varit i stallet själv i måndags och idag. Idag ledde jag henne bort till en padock. Gick jättebra att leda henne bort dit. Men väl inne i padocken och när jag skulle börja rida var hon super pigg!!!! Började trava lite, bara för att känna på henne lite, men hon bara sprang. Problemet var att jag inte hade någon koll. Hon höll huvudet högt och började att springa. Arbetade lite henne i skritt, på volter, och det gick väl sisådär....Insåg efter kanske 20 min att detta INTE går. Satt av och hittade en longerlina och tänkte kolla lite hur hon reagerade på att bli longerad. Herregud säger jag bara. Hon bara sprang och i galoppen bockade hon lite....Hon är säkert en het liten häst. Kankse inte ska ge upp än, men inser ju att hon säkert behöver arbetas mer med än vad jag har tid och vad jag kan...Måste nog få lite hjälp av någon modig och kunnig person med detta. Eller?!?! Eller så kanske jag bara ska lägga ner detta lite projekt.....


2 kommentarer:

  1. Vad är det för häst och vart står den? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett halvbold på ca 161. Står i Äspered. Money säger att hon varit på Tokarp någongång på dressyrtävling. Inget minne av detta =)

      Radera