tisdag 9 oktober 2012

Igår var det åter igen ridning med min måndagsgrupp. Vi hade vikarie då det återigen var ett dödsfall på Tokarp och jag förstår att både Lena och Myran var ledsna och att det var en tung dag för dem. Aldrig kul att förlora en kär vän.... Men vi hade Malin istället och vi hade markarbete med bommar och tre små hinder. Jätteskoj var det. Men jag var lite nervös eftersom jag skulle ha Figaro. Visst gick förra lektionen bra när vi hade dressyr, men förra gången vi hade markarbete gick det rent ut sagt åt skogen. Han var stressad då han inte fattade vad jag ville, vilket innebar att jag hade med mig det i bakhuvudet. Men Lina som red honom innan mig på honom och red dressyr hade gjort ett bra arbete. Men nu var det min tur. Uppvärmningen gick bra. Han lyssnade bra på mina hjälper och jag tänkte på förra lektionen jag hade honom på dressyren och försökte att ta med mig den positiva känslan. Jag försökte att hela tiden tänka på att ha en bra kontakt med honom. Och jag tror att jag lyckades. Men saken är den att jag hela tiden tänkte på att inte låta honom dra iväg (han är rätt het/pigg) och ibland kände jag att jag höll i honom för hårt. Men jag tror inte att jag gjorde det. Sen behövde jag hela tiden tänka på allt jag gjorde. Hela tiden. Måste faktistk ge mig en klapp på axeln och säga att det gick ju bra. Jag till och med galopperade där jag skulle och det var riktigt skoj att rida honom, vilket jag inte trodde för bara några veckor sedan. Så jag och Figaro kommer allt bättre överens. Just nu känns det som om min ridning går framåt =) Så vem vet jag kanske faktiskt kan inom en framtid i allafall, en nåbar framtid faktiskt, rida i en högre grupp, vilket jag har som mål i min planering... Jag måste bara skärpa till mig när det gäller uteritter. Jag måste släppa den spärren, vilket jag har gjort på mycket, men inte uteritter. SÅ SKÄRPNING SÄGER JAG BARA!!!! Visst jag vet att man inte ska tänka på det som inte fungerar, men det är ju uteritten som gör att jag inte kommer vidare i min ridning. Jag måste hitta ett sätt att släppa min rädsla och min spärr när det gäller uteritter....Hur ska jag göra?!?!!?

Figaro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar