tisdag 16 oktober 2012

Måndagsridning....

Figaro


Igår var det dax för måndagsridningen =) Vi hade dressyr och vi gjorde samma övning som vi hade gjort på dressyrspecialen, fast i lite lättare tappning. Vi gjorde fem serpentiner i skritt hela tiden och sista gången vi skulle rida serpentiner så gjorde vi en volt, också i skritt. Det är en rolig övning och eftersom vi hade gjort det vid två tillfällen, fast i trav och galopp, så kändes det bra att göra det i skritt också. Så det var en övning jag kände igen och visste hur jag skulle göra. Jag red Figaro igen och nu börjar jag faktiskt att tycka om att rida honom. Han gick bra, formade sig bra (enligt mig) och lyssnade bra.

Jag vet inte, men jag märkte direkt när jag inte gjorde "korrekt" så började han stressa upp sig lite, han började vifta/slänga med huvudet, men så fort jag gjorde rätt, inte tappade kontakten med honom så gick det super. Han lyssnade bra och jag märkte hur jag har utvecklat min ridning ett snäpp till då jag tänker och lär av mina misstag.

I början av november är det dessutom hopptävling och jag har faktiskt anmält mig på Figaro, även om det inte är min första häst jag önskade, men han är min andra häst. Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra med honom.

OCH jag tänker så här...om inte Lena/Myran trott på min ridning hade dom aldrig satt mig på Figaro och låtit mig rida honom så mycket som jag gjort sista tiden. Tidigare har jag bara ridit hästar jag "kännt", men jag antar att dom också tycker att jag har utvecklats lite...

2 kommentarer:

  1. Oh! inte ngt negativt :P Super! Roligt att det kändes bra ^^

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Jag kan också vara positiv =) men det känns faktiskt bara bättre och bättre med Figaro...

    SvaraRadera