fredag 19 oktober 2012

Lycka!!!

Madde och Shotte...


Trots min förkyldning åkte jag till stallet och tänkte att jag tar det lite lugnt på ridningen. Men det var svårt. Men skoj var det i allafall. Vi fick bygga fram fem hinder och bestämma bana helt själv. Super skoj. Dom hade skrivit på FB att vi eventuellt skulle byta hästar och jag trodde att jag skulle få rida Figaro, men det blev Shotten. Var skeptisk eftersom sist jag hoppade honom för kanske ett år sedan eller så, så ramlade jag av varje gång jag red honom. Fick till och med hjärnskakning vid något tillfälle...Men vad skoj det var att hoppa honom och det gick enligt mig bra, trots lite bockningar, som helt var mitt fel för jag petade på honom på baken med mitt spö (red med dressyrspö...) men jag lyckades sitta kvar =) Och allting bara flöt på, trots att jag kanske på något ställe höll i honom lite för mycket och kanske inte hade riktigt bra takt och tempo, så höll jag inte in honom på grund av rädsla som jag gjort innan utan bara helt omedvetet. Varför vet jag inte. Men summan av min hoppning gick super, så nu kan jag njuta för fullt av min fredag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar