söndag 21 oktober 2012

Källa ?


Idag har jag varit och ridit ett halvblod på 163 cm hög. Jättefin, men kändes väldigt stor när jag tog in henne och när jag skulle sätta mig på henne. Jag skulle rida ut med hästens ägare, som red på en fjording. Vi red ut i ca 1 timme. En jättetrevlig runda som innebar att vi red en del grusvägar och vi red en del på vägen. Vi red förbi andra hästar, hagar, hus, grävskopor och en hund som kom springandes mot oss. Vi passerade även barnvagna och bilar med släp. Och jag överlevde. Hästen jag red var lugn, men spände sig vid något tillfälle när hunden kom springandes, men jag andades lugnt och stilla och pratade med henne och manade henne framåt och allting gick bra. Vi tog det i och för sig lugnt, skrittade hela tiden, men jag tror att det hade gått bra även om vi hade travat. Galoppera hade jag velat göra i en padock första gången, bara för att ha lite koll. Kanske ska göra det någon gång framåt. Men kände mig faktiskt inte alls stressad eller rädd och det var lite konstigt, med tanke på att jag satt på en vilt främande häst och vi red ut. Så min uteritt i morgon kommer nog att gå bra, hoppas jag =) Så nu känns det som om jag har kommit en bit på vägen i allafall. Så nästa söndag ska jag ut och rida igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar