tisdag 10 september 2013

Här om dagen löshoppade vi Jet. Hon bara ÄLSKADE att hoppa. Som högst hoppade hon 120 cm utan några som helst problem. Eftersom hon egentligen är en hopphäst så tycker jag att någon som kan rida henne ordentligt och hoppträna henne borde rida henne. Inte så att jag vill sluta rida henne för jag tycker verkligen om att rida henne. Men jag har en kompis som jag hoppas ska börja hoppträna henne en dag i veckan och sen ut och tävla henne. Jag har ju faktiskt komma till insikt att jag kan hoppa något hinder då och då, men det är dressyren jag vill tävla och träna regelbundet, för det är det jag tycker är skoj. Jag vet att det handlar om att ha kontroll och det har jag om hon har alla hovarna i marken och jag kan bestämma takt och tempo bättre än när hon är i luften och jag tappar balansen och inget blir bra. Men jag ska inte ge upp hoppningen, men kanske bara träna någon gång ibland och låta min kompis verkligen träna. Hoppas bara att hon får ihop sitt liv så att hon hinner träna någon gång.

Nåja, på torsdag är det träning i alla fall och det ska bli skoj. Det var ett bra tag sedan nu jag tränade. Känns som om jag måste försöka planera lite bättre vad jag ska göra när jag åker upp till stallet och ska rida. Men antar att det blir lättare när det blir lite mörkare...Just nu tar jag bara det som det kommer, beroende på väder och vind och känsla. Jag red ju i paddocken häromdagen och det var jätteskoj. Så jag ska försöka träna mer själv i paddocken och bara rida ut någon enstaka gång i veckan eftersom hon faktiskt behöver få komma ut i skog och mark....Kanske ska försöka rida ut en gång i veckan på helgen och resten av dagarna rida i paddocken?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar