fredag 6 september 2013

Höst....

Källa ?
Veckan som varit har varit både bra och väldigt väldigt dålig, så nu är jag tyvärr tillbaka i samma läge som jag var i sommar, vilket inte är bra. Jag trodde verkligen att hösten skulle bli bra, men vi får väl se. Mycket hänger ihop, vilket också har gjort att, som jag skrev tidigare, sagt upp mina platser på Tokarp. Egentligen skulle jag ha varit med på en träningshelg på Tokarp, men på grund av mitt ben så beslutade jag mig att vila och inte anstränga den, för jag måste klara av att springa under 1 timma nästa vecka...Men i alla fall, idag blev det en uteritt på Jet. Jag tog den "korta" vägen, som jag kan. Det är en väg där jag rider fram och tillbaka på, men jag kan både trava och galoppera och jag kan även avvika från vägen och klättra en liten bit. Så jag tog den vägen idag bara för att Jet skulle komma ut. Det var riktigt härligt i det fantastiskt fina vädret som var idag. Det var riktigt härligt att rida på en grusväg med en pigg häst som tittade på alla löv som föll från träden. När jag var ute och red så blåste det en del, men helt plötsligt när vi var ute i skogen och red så blev det helt plötsligt vindstilla och alldelles tyst. Det enda som hördes var några träd som knakade och det blev lite läskigt, men samtidigt lite sagolikt. En helt underbar uteritt blev det och mina tankar rensades en del. Jag vet att jag kommer sakna mina fredagar på Tokarp där jag verkligen fick chans att rensa mina tankar och få en bra start på helgen. Givetvis får jag hitta andra sätt att rensa mina tankar på till helgen, så jag får nog ta och rida i paddocken på fredagar med Jet för att få något annat att tänka på ....eller en joggingtur?!?! Nåja, jag hittar nog något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar