lördag 28 september 2013


Jag måste ha en plan när det gäller min ridning. Jag vet att jag har skrivit det flera gånger innan, men idag insåg jag att jag måste ha ett mål med min ridning. Jag bara flummar runt lite i manegen idag. Gjorde massa saker lite halvdant och några saker blev bra några mindre bra och sen struntade jag i det. Jag red dessutom väldigt kort tid. Endast 30 minuter i manegen. Så skärpning måste ske på högnivå nu.

Så jag får väl se till att få till en dressyrträning. Och vad är då målet med det? Att börja tävla dressyr till våren. Men vad ska JAG göra med min ridning när jag rider själv???? Eftersom Eric nu ska börja träna på veckorna så har jag inte hur mycket tid som helst. Men fyra dagar i veckan ska jag rida henne och förhoppningsvis rids hon mer, då ägaren också kanske rider henne lite. Men jag får utgå från att hon endast går fyra dagar i veckan och att det då är jag som rider. SÅ vad ska jag göra? Hur ska det se ut för att jag ska nå mitt mål att få placering i någon dressyrtävling? Jo, jag måste träna och åter träna och ha ett fokus och en plan på vad mina träningar ska innehålla. Eftersom det kommer en tråkig årstid nu, i alla fall när det gäller ridning enligt mig, så får jag satsa på att rida tre dagar i veckan i manegen och en dag ut. För ut måste hon också. Tanken är att jag ska rida tisdagar, onsdagar och helgen. Så söndagar rider jag ut och dom andra rider jag i manegen?! Bra eller???

Vad ska jag då göra när jag rider i manegen? Lite tråkigt för er att läsa, men jag måste för mig själv komma fram till vilka övningar jag ska göra varje gång och sen hålla mig till planen och fixa och trixa med det och inte bara sluta när det inte blir bra och göra någon annan övning, som jag gjorde idag. Så nu ska jag sätta mig och fundera över vad min ridning ska handla om och vart jag ska ha mitt fokus. Visst låter det bra???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar