söndag 15 september 2013

Piggelin....

Källa ?
Eftersom jag var, eller rättade sagt ÄR supertrött och det är tråkigt väder ute så bestämde jag mig för att bara skritta ut en liten runda på Jet. Cecilia följde med på Trym och vi red en liten runda på kanske 45minuter. Det blåste lite och Jet var lite spänd. Hoppade och studsade för saker och ting som jag inte riktigt förstod, men något jag har börjat att göra är att ta med mig ett ridspö ut för att hon ska trampa på och kunna arbeta även om det "bara" är en uteritt i skritt. Det har faktiskt fungerat bra. MEN idag var hon rädd och tittig för allt. Hon hoppade och studsade och tyckte saker och ting var läskiga som hon inte tyckt tidigare. Dock tror jag att det var bra att hon fick arbeta lite och inte bara gå på långa tyglar och lunka på. Utan hon skulle gå jämte Trym och ha en bra skritt, vilket hon hade. Så jag är nöjd med Jet idag =) Tänker dock att jag kanske måste ha en liten plan för min ridning. Har bestämt att jag inte ska hoppa just nu på henne utan koncentrera mig på dressyren, men hoppa någon gång ibland, i alla fall så länge det är träning för Linda och min kompis som ska börja hoppa henne inte kan. Så veckan kommer se ut så här för Jet:  Vila på måndag,  hoppning på tisdag, uteritt på onsdag (för att hon inte ska stå dagen efter en träning och kanske bli stel), torsdag vila, fredag dressyr i paddocken, lördag vila och söndag ev dressyrträning =) Blir bra va???? Sen när min kompis kan rida själv, då hon hittar till stallet, lärt känna Jet osv så behöver inte jag komma med upp utan kan lägga en annan dag på henne och då kommer hon gå fem dagar i veckan. Blir super =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar