torsdag 5 september 2013

Vilse....

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, men jag har känt mig rätt vilsen en tid nu. Både när det gäller jobbmässigt och privat. Idag kände jag det återigen. Jag tror faktiskt att det är dags för mig att gå vidare i mitt liv. Något måste nog hända för att jag ska få ro i min själ, eller jag vet inte. Eller är det för mycket runt omkring mig?! Både privat och på jobbet. Jag har ju alltid tyckt om att ha massa saker runt omkring mig, men just nu känns det inte jättebra. Det känns som om jag är förbisedd på alla möjliga plan. Att inte känna att man passar in är det värsta jag vet. Jag har tidigare känt det och känner det lite nu också och det är inte någon trevlig känsla och jag vet inte hur jag ska bli av med den känslan. Folk som jag trodde kände mig, visade att de kanske inte gör det och fattar fel beslut som gör att min inre ro blir rubbad. Så frågan är hur jag ska få mitt lugn att komma tillbaka? Hur ska jag få balans i mitt liv? Nåja, det bästa är väl att ta tag i det innan det är försent och jag tror eller jag vet att det bara är jag som kan göra något åt mitt liv och bara jag som kan göra förändringar i mitt liv. Men samtidigt är det ju så att jag vet vad jag har och jag vet inte vad jag får. Så hur ska jag på bästa sätt få balans och ro i min själ igen? Jag kanske inte ska fortsätta att jobba med att rädda världen?! Kanske ska göra något annat med mitt liv, men frågan är vad. Kanske ska byta helt och bara vara?!?!?!? Frågan jag ställer mig om och om igen är hur jag ska få tillbaka glädjen i mitt arbete, för jag tyckte någon gång för längesedan om mitt jobb och jag tyckte om att rädda världen, men just nu känns det som om jag gör ett dåligt jobb och min glädje finns inte där längre.. Visst är det hemskt att känna så men just nu pendlar jag fram och tillbaka med vad jag vill göra. Jag hoppas och hoppas att mitt beslut förra veckan kanske ger resultat! Så nu håller jag tummar och tår att allting blir som jag vill vilket också kommer innebära en stor förändring i mitt liv, vilket jag kanske behöver för att finna glädje igen i mitt arbete och i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar