onsdag 18 september 2013

Skymning....

Idag gjorde jag något jag aldrig trodde att jag skulle göra, någonsin i hela mitt liv. Jag kom inte upp till stallet förrän vid 19 tiden idag då Felicia hade träning och jag skulle hem och lämna henne osv. När jag väl stressat att hämta Jet, borstat och gjort i ordning henne var kl. ca 19.20 och det började skymma lite. Så på med alla reflexer, både på mig och Jet och sen skulle jag bara rida en kort tur var planen. Jag hade först tänkt att rida den vanliga rundan i skogen som är en skogsväg fram och tillbaka, men eftersom jag blev osäker när det verkligen blev mörkt tänkte jag att det bästa var att hålla sig på grusvägen och inte in i skogen, eftersom där blir det mörkare. Så jag red förbi den skogsvägen jag brukar rida och fortsatte grusvägen upp. Det gick jättebra idag. Jet skötte sig utmärkt och det blev inga hopp eller studs trots att vi red förbi två hästar, katter och lite andra saker. Vi travade lite, väldigt korta sträckor, men det gick faktiskt bra. Jag tror att hon var lite trött från igår då det var hoppträning för Linda, så därför fick det bli en kort sväng. Tanken med uteritten var att Jet skulle röra lite på sig för att inte bli stel efter träningen.

Jag tycker att det är helt fantastiskt att jag red ut själv då det började skymma och när jag var tillbaka i stallet var det faktiskt lite mörkt. Så nu kommer det nog bli en del träning i manegen på vardagarna och uteritter på helgen.....

Måste faktiskt säga att om någon sa till mig för lite mer än ett år sedan att jag skulle rida ut själv i skymning skulle jag bara skaka på huvudet och säga att den personen var galen. Men nu har jag gjort det och kommer troligen att göra det igen och det positiva var att jag inte tyckte att det var så läskigt. Jag var lugn hela tiden och njöt faktiskt lite av det härliga höstvädret. Så jag måste faktiskt ge mig en liten klapp på axeln och njuta av de framsteg jag gjort med min ridning och min rädsla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar