fredag 27 september 2013

Om jag var...

Om jag var miljonär så skulle jag köpa mig en lite gård där jag kunde gå och pyssla med mina hästar som jag skulle ha. Om jag var smal skulle jag kunna ha fina klänningar, om jag var lång skulle jag passa i långklänning. Om jag... Ja tänk så många om jag var det finns. Jag är helt säkert på att jag skulle kunna räkna upp massor med om jag var... Men nu är det inte så. Jag är inte miljonär, jag är inte smal och jag är inte lång. Så varför inte nöja sig med hur det egentligen är? Tyvärr är vi människor nog inte sådana så att vi är nöjda med saker och ting. Vi vill alltid ett steg längre, nå det ouppnåddbara. Men men så är det. Men en dag kanske jag blir smal. En dag kanske jag blir lång... Eller kanske inte... Jag kanske kan lära mig använda höga klackar så att jag ser lång ut :) jag kanske faktiskt vinner på lotto någon gång i framtiden. För vad skulle jag vara om jag inte fick önska saker och ha något att sträva efter? Men frågan är: skulle jag vara lyckligare???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar