måndag 5 maj 2014

Ångest....

Just nu har jag ångest på hög nivå för på onsdag händer det på riktigt. Tänk om det blir som jag egentligt önskar och tänk om jag måste ta ett beslut... Fast å andra sidan kan det ju faktiskt bli så att inget av det jag tror mig vilja händer. För varje gång jag tänker på det så känner jag lite oro i magen, lite ångest att jag faktiskt kanske ska lämna min trygga lilla box och dessutom måste jag fatta ett beslut. Så många faktorer som är lite ångestskapande för mig.

För vad händer där ute i vida världen, långt från min trygghet och långt ifrån min lilla bekvämlighetszon? Jag vet inget om framtiden om jag beslutar och får chansen att verkligen ta steget ut och det ger mig en viss oro och en viss nervös känsla. 

Men självklart inser jag att jag inte kan gå händelserna i förväg och jag inser givetvis att om jag får chansen ska jag ta den och göra det bästa av situationen. Men just det ger mig lite ångest för jag kommer i så fall lämna något jag verkligen älskar och ge mig ut i det okända. Men men inget är bestämt än och allting kanske bara faller sig naturligt och jag kanske inte kommer behöva fatta några beslut. Tiden får väl utvisa vad som händer och sker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar