söndag 4 maj 2014

Bästa Jet

Bästa sättet att rensa sina tankar på är faktiskt att rida. Jag har kommit på att det är mitt sätt att slappna av och det är mitt andningshål från alla måsten och alla tankar som far i mitt lilla huvud. För man måste verkligen konsentrera sig på hästen, sin ridning och just det man ska göra. Är tankarna någon annanstans så blir det bara pannkaka av allt.

Igår red jag en sväng till paddocken och vi tränade på övergångar i olika former. Gick faktiskt väldigt bra. Jag insåg att nu har vi hittat ett bra samarbete Jet och jag och efter 30 minuter gick det super. Visst vi satt och tragglade samma sak flera gånger och vi red bara i 40 minuter men ändå. Hon gick fint och var avslappnad och det kändes bra. Sen vill jag ju gärna komma dit då allting flyter från första stund och jag vill även känna att jag har kontroll och att det inte bara blir eller att det blir lite halvdant som det känns ibland. Men den känslan kanske jag kommer till hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar