fredag 8 juni 2018

Äntligen helg :)

Nu är det äntligen helg!!!! Jag brukar väldigt sällan gnälla över mitt jobb nu förtiden men efter denna veckan så känns det som jag jobbat mer än vad jag någonsin gjort! Jag vet ju att det inte är sant men det kändes så. Jag har försökt att rädda världen från en värld som egentligen inte vet vad som är akut och inte. För ska man rädda världen akut så är det en sak men att försöka förklara att vissa saker behöver räddas men att det inte är akut, det tar faktiskt på krafterna. Ibland funderar jag på om det är så att jag kanske kan rädda världen på ett annat sätt? Kanske nytt jobb? 

Denna veckan har det faktiskt känts lite hopplöst med allt. Alla vill bli räddade, men ingen förstår skillnaden mellan det akuta och icke akuta, Cillahästen har varit helt hopplös. Ja, hopplös och hopplös, men väldigt springig den sista tiden. Och jag vet inte vad jag gör för fel. Jag kanske inte gör något fel men känsla är att jag gör fel hela tiden! Kanske var det fel att skaffa medryttare? Kanske jag gör något fel? Kanske jag har varit för splittrad den senaste tiden? 

Nåja, nästa vecka ska jag andas, njuta av att det ”bara” är en vecka kvar av terminen och sen är det lov och då kanske jag kan försöka hitta ”felet” och åtgärda det, och då kasken kanske det blir bra.

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar