lördag 23 juni 2018

Två år!!!



Tänk att idag är det två år sen denna lilla dam kom till mig. När jag köpte henne trodde jag ärligt att det skulle bli en fantastisk tid tillsammans. En tid som vi skulle bara ha skoj, ut i skog och mark, träna massor och åka på en del tävlingar. MEN vi fick en enormt tuff start. En start som jag inte önskar någon. En start som innebar massa slit och tårar ochen rädsla att rida och där jag faktiskt tyckte det var ”tråkigt” att åka till stallet. En tid då jag ångrade mitt beslut och där jag funderade flera gånger på att sälja henne och lägga ner min ridning. Men någonstans på vägen så hade jag svårt att göra mig av med henne. Jag visste att jag var tvungen att göra något för att förändra vår situation men visste inte vad. Jag dryftade problemet med Anna-Carin och fock tips och hjälp men någonstans så stod jag ändå och stampade på samma ställe. Och nöjd var jag definitivt inte. Tills Anna-Carin kom med tipset på två personer som skulle kunna ta emot Cillahästen för tillredning. Sagt och gjort! Cillahästen åkte iväg, tre månader var hon borta och det var med stor nervositet som jag red henne första gången under tiden hon var iväg. Det var även med stor nervositet som jag tog hem henne, rädd för att göra ”fel” igen och rädd för att ”förstöra” henne. MEN det har gått bra. Visst vi har haft små bakslag men vi tar oss framåt och vi har skoj. 

Jag är så enormt glad över att jag behöll Cillahästen och jag är så enormt glad över dessa två år vi faktiskt har haft tillsammans även om det inte har varit en dans på rosor. Det har varit två år av slit, skador, gråt och uppgivenhet men det har även varit två år av glädje, två år som jag lärt mig massor på och två år av enorm utveckling hos båda, även om vi har väldigt mycket kvar. 

Så det jag vill säga med detta är väl att man ska inte ge upp och jag är glad över att jag inte lyssnade på alla negativa personer som sa att jag aldrig kommer lyckas. Vad dom menar med lyckas vet jag inte, men vi är på väg mot dom målen jag satt upp och vi kommer klara alla mål jag satt upp oavsett hur lång tid det kommer ta. För vi har tid på oss och några mål har vi nått även om det varit enkla mål. Så med detta vill jag bara säga att ibland är det bra att göra som man själv vill ;) och vara envis och inte lyssna på andra.

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar