söndag 17 juni 2018

Simtävling



Helgen har ägnats åt att vara på simtävling och haft en liten minisemester. Så trevligt att komma hemifrån men väldigt trevligt att komma hem igen. 

Direkt efter Felicias avslutning åkte vi till Mariestad då Eric skulle tävla lördag och söndag. Vi hade bokat ett litet mysigt men dyrt hotell och där bodde vi hela helgen. Eric bodde vara med oss en natt för att sen tillbringa en natt i en gympasal tillsammans med sina kompisar. 

Jag tycker väldigt sällan det är speciellt skoj att åka på simtävling då det handlar mycket om ”vems barn som är bäst”. Men det jag insåg när jag var på denna tävlingen så var det inte alls den mentaliteten. Felicia går ju i en mer ”satsande” grupp vilket Eric inte gör och han åker inte heller på tävling med de som ”satsar” hårdast, vilket är skönt. Visst det finns alltid undantag men det är lättare att ignorera dom då det är föräldrar till tjejer och Eric umgås inte med dom :) 

Men vilken helg och vika fantastiska prestationer Eric har gjort. Jag blir alldeles stolt och varm i mitt lilla hjärta när jag ser art han faktiskt kämpar och han faktiskt vill prestera så bra som möjligt. Hans utveckligen är verkligen påväg framåt :) det är så skoj att se! Visst han har långt kvar tills han ligger bland de ”bästa” men man ser ändå att han är påväg och att han vill och det är väl det som gör mig glad. För jag vill ju att båda mina barn ska göra sitt bästa oavsett vad det är och när jag ser att de har potential och när dom slarvar med det så blir jag frustrerad, men det är sån jag är ;)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar