onsdag 20 juni 2018

Snart en vecka...



Idag red jag första gången sen min lilla flygtur. Hade ont när jag skulle sätta i min fot i stigbyglen och sitta upp men sen så var det faktiskt inte så farligt :) men det kom efteråt. 

Om man ska se det positiva med min lilla flygtur är väl att jag lärt mig saker. En sak är att jag verkligen hatar att ha ont. Jag har inte heller något tålamod utan vill att det ska gå över med en gång! Jag vill kunna vara så rörlig som jag alltid varit och jag vill kunna göra allt som innan. Jag är inte en människa som ska ha ont! Sen har jag lärt mig att man inte får glömma av grunderna, skritt och halt. Det jag menar med detta är att även om jag varje pass börjar med skritt och halt så gör jag det kanske ett varv i både höger och vänster och sen börjar jag med travarbete och planen för dagens pass. Idag arbetade jag Cillahästen nästan halva passet i bara skritt och mycket skritt och halt och olika ridvägar för att få en lyhörd häst. Sen var hon hur trevlig som helst i traven. Jag gjorde ett väldigt grundligt grundarbete och jag fick också en väldigt trevlig häst. Så jag tror att jag ibland glömmer av grundarbetet eller i allafall att göra det noggrant för jag tänker att nu har vi kommit ett snäpp längre och allting bara flyter på. Så jag måste nog hela tiden tänka - noggrant grundarbete - och inget slarv oavsett var vi befinner oss. I manegen, i paddocken eller ute på tur. 

Ja man lär sig något av allt :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar