söndag 24 juni 2018

Mörkrädd

Egentligen hade jag inte tänkt att skriva något om fotbolls VM för det intresserar mig inte det minsta. Jag har inget intresse av fotboll överhuvudtaget. Jag kan tycka det är lite trevligt att gå på någon match då och då och givetvis blir jag glad om ”mitt” lag vinner. Men mer än så är det inte. MEN idag kände jag att jag var tvungen att uttrycka mig. Egentligen inte om fotbollen utan om de idioterna som tittar på fotboll. För tydligen, ja jag slötittade lite igår på Sverige matchen, har det blivit en enorm hatstorm mot en svensk landslagsspelare med utländskhärkomst. Eller rättade sagt hans föräldrar har utländskhärkomst. Visst han gjorde en tabbe, men bara för man gör en tabbe, är man självmordsbombare då? Är man en j-a blatte? Varför göra påhopp, rasistiska och personliga påhopp? Jag menar har inte alla någon gång gjort en tabbe i sitt jobb?Alla har väl någon gång ångrat något man gjort som kanske inte var så genomtänkt? Men att försöka prestera när flera miljoner personer tittar och en hel nation, ett helt land, bara vill att du ska prestera på topp, hur lätt är det? Jag skulle aldrig klara det! Så hatten av till er som faktiskt har ett jobb som alla kan tycka och tänka om, kritisera och gnälla på, för jag skulle aldrig vilja ha det så! 

Jag skäms när jag läser att vuxna människor skriver rasistiska kommentarer till en person som faktiskt hjälpt laget att komma till VM. Eller är det bortglömt? 

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar