måndag 11 juni 2018

Mål....



Idag kändes Cillahästen riktigt lugn och hon kändes väldigt stabil och fokuserad! Jag vet inte vad jag gjorde för skillnad förutom att jag red i manegen idag jämfört med flera andra dagar denna månaden. Jag har ju tyckt att Cillahästen den senaste tiden känts springig och jag har tyckt att inget har fungerat. 

Igår arbetade jag henne från marken och arbetade mycket med grunderna. Halt, skritt och backa. Och idag funkade allting. Tror inte att mitt markarbete egentligt var det som gjorde att allting gick bra idag men jag tror nog att jag får fokusera lite mer på markarbete, vilket jag inte gjort den senaste tiden.

Nu när allting fungerade så bra, så ska jag börja rida moment ur LC:2 och funkar det det bra så ska jah försöka tävla lite i det till hösten. Annats fortsätter vi med LD:2 för det gick ju bra sist :) 

Men man måste ju sätta lite mål som man får kämpa med och det kanske är så att det inte är förrän till våren som vi fixar att faktiskt tävla LC men målet måste ju ändå vara att klara av det?!?

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar