måndag 25 juni 2018

Ett avslutat kapitel



Idag var det den årliga föräldrar MIT barn matchen. Föräldrarna vann men motståndet blir bara tuffare för varje år. Tyvärr visade det sig också att det var det sista någonsin för Dannike IK och p12 laget. Tränarna hade bestämt att lägga ner laget då det var för få barn och det var för få som visade intresse att vara med på träningarna. Några ska killar hade redan bestämt att de skulle gå till andra lag men för oss som fick reda på detta idag blev lite ställda. För vart ska Eric spela till hösten? Eller ska Eric lägga ner fotbollen helt? Kanske göra något annat? Många frågor och väldigt lite svar. 

Jag tycker verkligen att det är med sorg i hjärtat att laget läggs ner då det har varit en sammanhållning för killarna och det har varit bra för dom. Men jag förstår att om man inte får ihop ett lag så blir det inte skoj att träna dom heller och intresset för träningar är litet. Synd om killarna som inte kanske har så stöttande föräldrar och synd om oss som måste köra barnen längre nu ;)

Men jag hoppas verkligen att Eric väljer att fortsätta då han blivit duktig och han faktiskt har utvecklats väldigt mycket trots lite träning. Så nu handlar det bara om i vilka färger som han ska spela.

Dannike IK har varit en fantastisk klubb för Eric att börja spela i och jag hoppas nästa klubb är lika bra och lika goda värderingar som Eric fått med sig från Dannike IK och dess tränare.

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar