tisdag 26 juni 2018

Tankar som snurrar



Nu är det verkligen lata dagar med sol och bad. Men trots detta så snurrar hundra tankar i mitt huvud. Jag försöker få ihop en vardag som jag egentligen inte vet så mycket om, en vardag som jag tror kommer se ut på ett sätt till hösten. Eftersom Eric inte kommer spela kvar hemma utan måste leta efter en ny klubb så måste det ju också passa med hans simning och det är inte lätt. För just nu har han utvecklats bra både i simningen och i fotbollen så det är ju väldigt synd att sluta med något av det och jag tycker dessutom att han är för ”liten” för att ”välja” sport. Det skulle ju vara en sak om han ”bara” hade simmat eller ”bara” spelat fotboll för då hade man kunnat styra upp det mer. Men nu har han hållit på med båda sporterna och jag vill att han ska fortsätta med det. Men kanske kanske kan vi få ihop det. Byter han inte grupp så går det ju bra men min förhoppning är väl att han ska byta grupp och då blir det svårt. Dock funderar jag på om man skulle kunna köra varannan vecka typ. Varannan vecka en dag fotboll och varannan vecka två dagar fotboll och då blir det ”bara” två dagar simning varannan vecka. Och varannan tre dagar. Jag vet! Jag ska inte grubbla över detta nu men det är lättare sagt än gjort. Jag vill ju att han ska göra båda. Det bästa är kanske att hitta ett lag som han kan spela i som passar honom tidsmässigt ;) så han kan köra båda sporterna utan problem :) men det lär väl inte hända. Så jag får grubbla vidare och tänka lite eller så får han skippa fotbollen eller simningen vilket som han vill och köra fullt ut en sport bara.

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar