torsdag 9 augusti 2018

Bästa hästen



Jag har ju haft mina tvivel och har väl egentligen fortfarande tvivel om hur jag ska göra. Köpa ny häst eller ha kvar den jag har 🤔 det är min stora fråga just nu. Jag har ältat detta fram och tillbaka hur länge som helst den senaste tiden. Jag skulle egentligen ha en häst som passar mig bättre än vad Cillahästen gör. Samtidigt så är jag kluven. Ska jag verkligen lämna henne och ge upp allt? Allting jag kämpat för och allting jag vill med henne? Jag var faktiskt av en slump och tittade på en annan häst häromdagen. En jättefin fjording. Så snäll, härlig och kanske mer min typ av häst än vad Cillahästen är. Dock finns det ju saker att arbeta med med den hästen också. Men han kändes verkligen supertrygg. 

Cillahästen däremot.... en extremt känslig liten häst som man själv måste vara supertrygg för att hon ska vara trygg. Och det är jobbigt för mig då jag lätt blir orolig och kanske förutser olika saker som kan hända osv vilket gör mig lite stressad när det är rörigt runt omkring. Men om jag andas och inte stressar upp mig så blir det ju bättre, så det kanske jag ska tänka på mer än vad som händer runt omkring?

Jag pratade med Tina L i allafall om hästen jag tittade på och skickade även ett klipp då jag red. Hon sa att utifrån det klippet bar det ju mycket man behövde arbeta på med honom också men framför allt det viktigaste var att hon inte trodde att han kanske kunde utvecklas så mycket mer. Medan Cillahästen har stora möjligheter att utvecklas massor. Och precis som Anna-Carin säger. Vad vill jag med hästägandet? Ha en häst att åka runt och visa upp? En tävlingshäst? Och den frågan har jag ställt mig. Jag vet vad jag vill och det är att kunna träna, utvecklas, rida ut, kanske åka på någon träning ibland och någon liten tävling. Men träning är väl mitt huvudfokus och att ha skoj. Och vi har kommit liten bit på vägen. Inte långt men ändå. Det positiva är väl att hon ”bara” är 8 år och har fortfarande möjlighet att utveckla henne.

Ja vi får se vart jag landar i allt detta. Men fin är hon k allafall ☺️

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar