onsdag 8 augusti 2018

Sommarminnen



Idag bestämde vi oss för att åka till en av ”mina” gamla sjöar, där jag tillbringade många somrar som barn/tonåring. Detta är en liten sjö, lite undanklämd, men det finns en lian som man kunde slänga sig ut i. Jag har berättat många gånger för barnen att vinodta var vid den sjön och badade och ibland så tävlade vi om vem som kunde hänga längst i lianen utan att ramla i och komma tillbaka in i land. Lianen hänger egentligen en bit ut i sjön så man måste hoppa av på land lite i farten. Detta gjorde vi med ”vanliga” kläder på. En liten utmaning men ack så roligt. Detta är ett av dom roligaste minnena jag har från mina somrar med mina vänner. 

Jag hoppas att mina barn kommer att ta med sig massa roliga minnen från deras somrar när de blir stora och delar med sig till sina barn, kanske till och med åker tillbaka och badar i ”deras” sjöar och berättar roliga minnen för deras barn om just den platsen. 

Det roligaste med detta kvällsdoppet var att Eric inte riktigt vågade slänga sig ut i lianen och tittade väldigt skeptiskt på mig när jag sa till honom att göra det. Han stod längst ner och slängde sig ut. Vi stod längre upp och fick rejäl fart ut. Riktigt roligt 😁

Så alla där ut se till att skapa fantastiska minnen för era barn så dom har något att sakna, längta efter och komma ihåg med värme. För jag kan sakna den tiden, då man inte hade några krav utan bara kunde roa sig och vara med vänner och ha roligt ☺️

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar