onsdag 15 augusti 2018

Nöjd



Igår satte jag mig ner och gjorde en liten veckoplan. En plan jag ska försöka att följa. Och på planen idag stod det att jag skulle öva galoppfattningar. Sagt och gjort! Det var bara att ta tag i det. Började passet med en del lösgörande arbete från skritt och endast lite i traven. Tyckte Cillahästen kändes fin, så sagt och gjort. Jag gick på galoppen rätt så snabbt och det gick hyfsat bra i början. Lite problem och lite krångel men sen så gick det bara bättre och bättre. Hon tog en galopp så fint från en fattning jag gjorde när kom ut på spåret i trav från snett igenom. Jag kände mig så nöjd med henne. 

Dessutom så har hon, tycker jag blivit en helt annan häst.... eller kanske inte men hon är så mycket lugnare i stallet nu. Hon bryr sig inte om att dom andra hästarna går ut. Innan stressade hon upp sig och blev stirrig men nu tittar hon lite bara och väntar snällt på sin tur och skulle det vara så att hon blir kvar inne så är det inte hela världen. Förr kunde hon ju stressa i ridhuset om de andra gått ut och hon skulle ridas. Men på något sätt så har hon blivit lugnare och det känns skönt. 

Så vi gör framsteg även om jag kanske vill göra dom där framstegen NU och jag vill se resultat NU! Men vi gör framsteg och vi kommer ju att nå dit kanske inte imorgon eller nästa vecka men vi kommer nå dit det vet jag och det känns så bra ☺️ Tvivel finns där och kommer väl alltid finnas där men det känns just nu väldigt bra.

Jag behöver nog bara öva på mitt tålamod 😂för det har jag inget.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar