torsdag 23 augusti 2018

Dax att ta tag i livet



Ny termin startade igår för barnen och nya förväntningar och nya utmaningar. Fröken F går sista året på högstadiet och ska sätta mål inför sin framtid. Vad ska hon gå, vilka betyg behöver hon för att kunna söka in på de olika programmen/linjerna? Eric ställs in för att faktiskt få betyg första gången, nytt fotbollslag där han måste visa att han ”platsar” och ny grupp i simningen. Så dom har att göra under hösten. Men jag då? Vad ska jag göra under hösten? Vilka mål har jag och vad har jag för ”krav” på mig?

Jag personligen ska träna varje vecka och jag ska nå mitt mål att springa under timmen på 1 mil! Jag ska även lyckas gå ner i vikt, vilket jag aldrig lyckas med! Men jag ska göra detta! 

När det gäller Cillahästen så har jag väl egentligen100 olika mål under hösten. Men det stora målet jag har där framme någonstans är faktiskt att kunna rida ett medelsvårt program i dressyren med godkända poäng. Det kommer väl antagligen inte ske men kanske kanske kanske någon gång om hundra år 😉

När det gäller höstens mål och vad vi ska fokusera på är att kunna arbeta med grunderna så dom sitter, skritt, trav och galopp. Att Cillahästen ska bli mer lyhörd för mina hjälper och att vi ska bli ”ett”. Vi ska kunna rida ut utan problem och vi ska ha det mysigt och trevligt ihop. Men framför allt ska jag någon gång under hösten våga galoppera ute och jag ska åka iväg på dressyrtävling även om det endast är LD som jag rider. Jag ska ha satt galoppen såpass att jag till våren kan rida ett LC program utan problem och till och med få godkända poäng. 

Ja stora som små mål men mål som jag kommer kunna uppnå så småningom. Men då måste jag kämpa och jag måste vara fokuserad för att detta ska fungera! 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar