onsdag 29 augusti 2018

Behandling



Blir så trött på lilla söta Cillahästen ibland. Förra veckan så blev hon skodd av en ny hovslagare och en två dagar senare så haltade hon 🙄 Förstår inte hur hon kunde bli halt efter en skoning. Tänkte givetvis det värsta och funderade över om hon hade fått en hovböld 🙈avvaktade lite till och hon haltade fortfarande i söndags och i måndags så kom hovslagaren ut. Hon klämde och kände på hoven och fick inte fram något. Cillahästen var helt oberörd när hovslagaren höll på med hoven. Min hovslagare sa att hon borde ha reagerat om hon hade något ont med hoven. Nåja, hon hade väl bara sträckt sig i hagen eller något. Blir såååå trött eftersom vi ska på kurs, eller kursen är i stallet men ändå. Jag har verkligen sett fram emot detta sen jag bestämde mig för att var med på kursen. En bra start på hösten. Men eftersom hon markerat så har jag varit lite orolig över att inte kunna vara med. Idag var Anna-Carin snäll och tittade på Cillahästen. Anna-Carin hittade en spänning eller något i halsen, någon kota som låg lite fel 🤔 eller något. Så vi beslutadeatt hennes lärare Daniel Kleen skulle komma och titta på Cillahästen och han kunde komma senare idag. Tyvärr kunde jag inte vara med men dom fokuserade på manken och halsen, släppte på lite spänningar och när jag tittade på Cillahästen när hon stod i boxen så såg hon väldigt trött och väldigt nöjd ut och hennes läpp hängde. 

Jag är så glad över att Anna-Carin tittar på henne emellan åt och fixar det som är ”fel”. För tänk vad lite målrakan göra under.  Nåja, det ska bli väldigt skoj att rida henne till helgen för varje gång Anna-Carin har behandlat henne så har man känt en skillnad. Så jag kan faktiskt rekommendera att testa akupunktur. Och detta säger jag inte bara för att jag känner Anna-Carin utan för att jag är riktigt skeptisk och ser att det fungerar. Så nu ska Cillahästen få vila och sen ska vi rida och hoppas att hon mår bra ☺️

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar