torsdag 1 november 2012

Mille
 
Idag red jag extra...Det var super skoj och jag fick rida fina Mille =) Vi red kadrilj. Super skoj, men under tiden jag red satt jag även och analyserade, vilket jag gör ofta. Även om jag fick konsentrera mig till max med att sitta bra på Mille, vilket jag hade stora problem med då vi red utan stigbyglar, satt jag även och analyserade mitt lilla projekt. Jag vet inte hur jag ska göra, men min oro är att jag kommer att bli rädd igen och det är jag inte beredd på. Jag kanske ska fortsätta att rida hästen, och bara rida ut med ägaren...Eller?! Under ritten idag så funderade jag på vad det är som egentligen gör mig rädd. Jag är just nu rätt säker på min ridning, men vad är det då som sätter i gång min rädsla? Rädd för att skada mig? Eller vad är jag rädd för? För även om hästen är het och tittig och rädd för saker och ting så vet jag i mitt förnuft och i min hjärna vet jag vad jag ska göra, men i min själ och i mitt "just nu" så blir jag bara rädd och då blir allt bara fel och jag gör massa fel. Varför blir jag rädd???? Hur ska jag komma över min rädsla av att bli rädd igen? Jag kan just nu hitta massa anledningar till att inte fortsätta att rida hästen, samtidigt kan jag hitta massa anledningar till att fortsätta och massa förnuftiga lösningar för att det ska fungera bra för alla....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar