tisdag 5 februari 2013

Älskar Lufsen...

Nu ligger jag lite efter i min uppdatering...men skit samma =) Igår red jag i allafall på fina fina Lufsen. När jag började rida honom för typ flera år sedan så var jag skeptisk till att rida en sån stor häst. För han är verkligen stor och jag är inte så stor, eller lång i allafall. Men vad skoj det är att rida honom. Jag rider ju honom på min dressyrspecial, som ni vet, men igår red jag honom på min "vanliga" måndagslektion. Och jag har ju berättat innan att det är saker som har "fastnat" och jag känner ju bara att allting bara går åt skogen. MEN igår gick det superbra tyckte jag. Jag var riktigt nöjd och glad efter lektionen. Så nu känner jag mig faktiskt lite taggad att rida programridningen på söndag...Jag behövde nog känna att jag kunde och att det gick bra, för det påverkar ju mitt postivt tänkande en del. Jag vet att jag har en tendens att fastna i mitt negativa tänkande, men jag ska försöka att se framåt att jag kanske har blivit lite bättre och det är det som gör att det blivit svårare och att det är därför det känns jobbigt nu. Så mer positivt tänkande. Igår frågade Myran även om min checklista och den har faktiskt förändrats lite på Lufsen..Jag har en för varje häst jag rider, eftersom jag rider så få hästar =) Men checklistan på Lufsen var innan: Tempot (han gick och sov innan kändes det som)och min sits. NU är min checklista: Tempot (det går lite springit ibland, kanske för att han ska slippa undan. Innan var det för "dåligt" tempo), rörligheten i mina armar/händer (jag fastnar lätt) och så givetvis min sits....Så det är lite skoj att den har ändrats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar