onsdag 20 februari 2013

Jet

Nu har jag äntligen fattat ett beslut. Jag ska fortsätta på Jet. Ska försöka att få igång henne och om det är ok för hennes ägare hade jag tänkt att kanske försöka starta i någon av Tokarps tävlingar till våren. Det positiva är att en kompis till mig kommer rida henne varje måndag och ägaren kommer att försöka rida på helgerna. Annars får jag försöka det. Men då kommer hon förhoppningsvis gå 5 dagar i veckan. Så då kanske hon får igång sin kondition och lite muskler. Ägaren hade sagt att hon ville försöka få igång henne och det är ju positivt och då blir jag mer motiverad att faktiskt kämpa lite också. Och så har jag ju ett mål med min ridning på henne. Det är ju faktiskt en riktigt rolig häst att pyssla med och rida .... Så nu börjat igångsättningen av Jet. Tyvärr måste jag vara hemma imorgon på kvällen så jag har inte möjlighet att rida henne som planen var. Men idag longerade jag henne lite och sen pulsade vi i snön både på vägen till padocken och hem. Jag blev nog tröttare än Jet.. Men på torsdag ska vi rida och nästa vecka kommer det bli bättre ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar