onsdag 13 februari 2013

Inspiration !!!!

Nu har jag kommit hem från en rolig hopplektion på stora ridhuset i stora staden.. Nej, det var inte jag som hoppade utan min fantastiska vän Ann-Therese och Madde. Båda hoppar i en hoppgrupp på ridhuset. Det var jätteskoj att sitta och titta på. Det var helt annorlunda att titta på när dom hoppade på ridhuset än när man tittar på när andra rider på Tokarp. Men vad inspirerad jag blev och vad duktiga både Madde och Ann-Therése var. Helt otroligt. Så nu blev jag både inspirerad och peppad inför min hoppning på lördag. Ska bli så skoj med en extra träning.. Sen så ska jag rida för Ann-Therése i mars, på stora ridhuset i stora staden. Är lite stressad över det, för det är ny häst, nya människor som jag inte känner mig trygg med, ny tränare och allt runt omkring som gör mig stressad. Men samtidigt måste jag utmana mig själv, för annars kommer jag aldrig vidare med något och det stör mig lite. Det ligger faktiskt och gnager lite. även om jag vill vara lite modig och jag känner att jag borde så sitter lilla rädda jag på min axel och berättar om allt farligt som kan hända och den gnager och gnager hela tiden och det gör mig osäker och rädd just när det gäller min ridning och framför allt hoppningen! Jag vill ju, som jag skrev innan vara mer som Ann-Therése som vågar. Så nu tar jag steget och så hoppas vi att den lilla personen som sitter på min axel försvinner när jag väl tar steget i mars. Jag ska hoppa en lektion på en främmande häst i ett främmande ridhus för en främmande tränare... Det kallar jag modigt :)


Mobilbild
 
Ps. Nu har jag ju inte hoppat än så man kanske inte ska säga hej förrän man gått över bron... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar