söndag 10 februari 2013

Lufsen
 
Idag var det programridning i stallet och jag hade anmält mig och skulle rida LB:1..tror jag att det var. Var givetvis lite stressad över detta eftersom mina tidigare ritter inte har varit så bra, samt att jag och Lufsen har "fastnat" lite, eller i allafall jag. Men vi körde på och det positiva var att Lufsen inte behövde vara själv på banan eftersom man behövde värma inne idag på grund av snön. MEN Lufsen som är en stor ardenner hatar verkligen en kortsida, den kortsidan som är längst mot hagen och längst bort mot stallet. Det positiva var, tyckte jag iallafall att jag stressade inte upp mig så mycket över det, utan ställde honom och arbetade med honom och visade att han faktiskt skulle gå framåt, fast det är lite läskigt i det hörnet. Sen var det dax för själva programridningen. Jag red igenom LB:1 och sen fick jag kommentarer och sen fick jag rida igenom de moment jag hade svårast med. Och det var, som alltid galoppen. Det hon sa, som dömde programridningen var att när jag red första gången så slutade jag lite att driva i galoppen när han inte ville fatta galopp, vilket jag inte skulle göra, för då blir det inte någon övergång mellan galopp och trav. Bättre att galoppera lite, än inget alls. Så det ska jag tänka på. Det som var skoj var att mycket var bra och jag fick ett resultat på 50% vilket jag ALDRIG har fått innan, så jag är supernöjd. Så vem vet till sommaren när det är tävling kanske jag kan få godkänt på min ritt och då har jag nått ännu ett mål! Så det är bara att kämpa vidare men fantastiskt roliga och snälla Lufsen, som jag älskar att rida =)

2 kommentarer:

  1. Tack :) nu känns det som om jag vågar/kan ställa upp något mer under våren :)

    SvaraRadera