lördag 16 februari 2013

Lycka....

Mobilbild

Idag var det privatlektion i hoppning med Myran ! Så skoj! Men ack vad svårt jag hade med min sits och få det bra innan ett rättuppstående hinder med en bom innan. Men vi hoppade och jag tyckte det var skoj och jag fick ett lugnt och fint tempo mot slutet. Fast jag fick arbeta för det. Men det var nog första gången på länge som jag kände att jag faktistk red lite. Annars så är ju mina förväntningar och mina förhoppningar inför en hopplektion är att komma över hindret bra i bra tempo utan att bromsa hästen. Ungefär så är mina förväntningar inför en hopplektion och det hade jag väl idag också egentligen, men på något sätt, med Myrans fantastiska vägledning över hindrena, så blev det faktiskt lite mer ridning denna gången. Så nu är jag super taggad inför nästa hopplektion. Kanske ska kolla med Lena om det finns möjlighet att ta någon extra lektion i hennes grupp?! Eller någon extra lektion för Myran, för nu vill jag inte bara hoppa, utan jag vill rida...Förstår ni? För så kan jag känna lite med min dressyr nu att nu rider jag på ett helt annat sätt och jag ställer betydligt högre krav på mig själv än vad jag gjorde tidigare på dressyren, vilket också innebär en viss besvikelse när jag rider ibland, men det ger mig också en stor utmaning när det gäller dressyern. Så jag tycker om jag får säga det själv, att jag rider i dressyren och i hoppningen, ja, där vet jag egentligen inte riktigt vad jag gör...Men målet är att jag ska rider där också...Fattar ni något av det jag babblar om? Nä, nu ska jag sova lite, för imorgon blir det att kolla på Myran när hon tävlar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar