lördag 16 november 2013

Blåst & pigga hästar...

Nu är jag trött. Igår var jag uppe alldeles för länge och idag gick jag upp alldeles för tidigt. Vi skulle nämligen städa i stallet och skulle börja kl. 9. Tyvärr var jag lite trött så jag kom inte upp till stallet förrän vid 9.30 men så är det. Men jag hjälpte till en hel del i alla fall och det blev en hel del gjort. Idag blåste det rätt mycket, men det fick bli en liten runda i alla fall. Vi red en runda som jag hade tänkt att rida för några veckor sen, men då jag red vilse. Men nu kanske jag kan komma ihåg den. Det blev en del trav och lite galopp. Men Jet var pigg som bara attans och jag känner väl att jag borde ta mig bort till manegen för att rida igenom henne ordentligt. Ska fundera lite på vilken dag i veckan jag ska göra det. På fredag ska jag i alla fall träna och på måndag blir det en snabb ridtur ut. Imorgon ska vi ut en sväng igen, så kanske på tisdag om det inte är styrelsemöte. Vi får väl se.....Men två dagar i veckan borde jag få tummen ur att ta mig bort till manegen. Det tar 40 minuter tur och retur från vårat stall. Så det är en bra framskrittningstid och bra att skritta hem på. Sen räcker det kanske att rida 45 minuter i manegen eftersom man är själv och kan arbeta. Så sammanlagt blir det 1½ timme ca som man är borta och det är ju inte så mycket för det är man ju när man rider en liten längre runda. Så två dagar i veckan MÅSTE jag verkligen rida igenom henne, vilket inte är gjort på några dagar nu.....Inte bra.

Men jag är tyvärr lite för lat att ta mig bort till manegen och känner att jag inte riktigt har inspirationen. Men på måndag ska jag börja ett nytt liv och det får bli lite ordning på min träning och min ridning. Måndag är det är bra att rida min korta runda i skogen eftersom jag kommer upp så sent och den rundan får hon både lyfta på benen och gå i en backe. Sen den andra dagen jag är uppe mitt i veckan borde jag kunna ta mig bort till manegen. För om jag är uppe i stallet vid 18.30 så gör jag i ordning henne snabbt så är jag i manegen vid 19.30 och det ju inte jättesent och så rida lite. Borde funka?!?! Eller???? Kanske ska pröva det....

Några tips om bra ridövningar? Skulle verkligen behöva det om jag nu ska rida i manegen två dagar i veckan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar