tisdag 19 november 2013

Långritt

Tänk vad vädret slår om snabbt. Från att i söndags ha varit blåsigt och lite regnigt (stavas det så??) till att i söndags varit hur fint väder som helst. Helt underbart.

Jag var uppe i stallet supertidigt för jag skulle släppa ut hästarna och göra i ordning stallet innan vi red ut på söndagen. Vid 9.30 kom vi iväg och tanken var först att rida bort till banvallen men eftersom vi inte visste hur lång tid det tog så beslutade vi oss för att rida en lite runda. Men när vi red och den tog inte så lång tid bestämde vi oss för att fortsätta och rida tillbaka en annan väg. Hur härlig som helst. Hästarna var pigga men inte alls som på lördagen. Vi var nog ute och red sammanlagt 1 timme och 45 minuter. I slutet av rundan travade vi en raksträcka. Jet tyckte det var superskoj men hade nog gärna galopperat på i en bra fart om hon hade fått. Funderar på att kanske rida den vägen fram och tillbaka lite mer, vilket jag inte har gjort på hur länge som helst. Saken är nämligen att den "vanliga" vägen jag tider fram och tillbaka på är inte så jättelång och det är bara en "bra" uppförsbacke som vi brukar galoppera i. Den r vägen fram och tillbaka har massa backar som man kan galoppera i och den har även en riktigt bra raksträcka att trava på. Så till helgen kanske jag ska ta den vägen och rida några gånger fram och tillbaka så att hon får springa lite och få utlopp av all energi som hon har :)

Nu hoppas vi att vädret blir fint till veckan och att det inte regnar, för det är så tråkigt!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar