tisdag 26 november 2013

Träning....

Igår på simträningen fick Felicia och Maja prova att simma med dom som simmar i en grupp över dom. Felicia har i januari simmat ett år i den gruppen hon är i nu och nu var det tydligen dags för henne att pröva med dom barnen som är lite äldre (några är lika gamla) och som simmat lite längre. Felicia tyckte det var jätteskoj att simma med dom barnen och hoppas väl på att få börja i den gruppen. Tanken är att dom ska börja en dag i veckan och sen gå över helt. Så vi får väl se. Dom får besked på onsdag hur det blir. Jag tror att både Maja och Felicia hoppas att få börja i den andra gruppen. Det blir dock lite svårare och lite mer träning på ett annat sätt och jag tror det blir tuffare för dom. Emely deras tränare tyckte dock att dom hängde med bra och det var ett annat fokus på dom idag. Så vi får väl bara hålla tummarna.

Igår fick vi även schema på extra träningarna som ska vara under lovet. Felicia har några dagar och när jag kollade vilka dagar det var så var det på annandag jul, det var någon söndag och några andra dagar jag blev lite fundersam över. Jag pratade med Emely om detta och om dom hade skrivit fel datum men det Emely berättade var att simmare tränar mycket och när det är lov, jämfört med andra sporter så tränar dom extra mycket. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och åka in på några träningar under lovet. Det roliga med dom här träningarna är väl att det blir med dom som är lite äldre och som simmat ett tag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar