söndag 3 november 2013

Igår när jag var i stallet frågade ägarens mamma hur jag tänker kring Jet och hur jag tänker kring min ridning med henne. Jag berättade att jag funderar på att hålla henne i den kondition som hon har nu och att försöka komma ut och tävla en del till våren om det skulle vara ok och om de har kvar henne. Mamman sa att det inte var någon som hade hört av sig angående Jet men frågade om jag inte ville ha henne på foder, antingen helfoder eller halvfoder. Jag blev lite paff. För ägaren har sagt att hon inte vill lämna ut Jet på foder överhuvudtaget. Men det kanske är annorlunda när det är jag som i så fall sak ta henne och ha kvar henne på gården.

Jag tror att jag måste fundera ordentligt på det. För varför ändra något som enligt mig fungerar nu? I och för sig om jag tar henne på foder så får jag ju bestämma mer eller??? Nåja, får fundera lite över detta. Det skulle ju bli som min häst då och då kanske jag inte skulle behöva fråga om allt?! Vad tycker ni???? Samtidigt gör det mig inget att fråga om allt, för det är ju en trygghet också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar