lördag 9 november 2013

Oj oj oj...

....Nu var det längesen jag skrev, men tiden har bara rusat iväg. Jag fattar inte. Men tanken var att jag skulle skriva om mitt lilla äventyr jag hade i måndags. Jag red i mörker alldelles själv, bara det skulle varit omöjligt för ett år sen. Jag tvingade med mig en kompis varje gång jag skulle rida på kvällen under vintern. Men nu i måndags skulle jag ut och rida med pannlampa. Tyvärr hade min pannlampa jag hade förra året gått sönder så jag improviserade lite. Jag använde en ficklampa som på olika sätt fick hänga först om min hals sen hade jag den i handen. Cecilia och jag red en väg på söndagen i skogen som jag tänkte att jag rider. Det innebar att Jet skulle gå i en backe (dock väg) och sen lite i skogen och sen ut på grusvägen igen. Så det skulle bli en liten runda. Tyvärr är det så att jag inte har något lokalsinne så när vi väl hade ridit i backen så hade jag svårt att veta vart vi skulle, så jag red lite i skogen och sen red jag samma väg tillbaka. Det gick superbra, men Jet var nog lite fundersam över vad jag pysslade med.

Jag trodde verkligen att jag hade koll, vilket jag inte hade. Det positiva var ju i alla fall att jag vågade rida själv i mörker och med pannlampa. Så nu kommer det bli enligt planerna, ridning ut på måndagar och sen någon dag i manegen.  Kommer bli super tror jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar