söndag 3 november 2013

Jag vet inte om ni kom ihåg att jag tidigare har skrivit och berättat hur dåligt det gick att longera Jet. Men nu har jag gjort det några gånger och det går bara bättre och bättre för varje gång. Min plan är faktiskt nu ändrad, vilket den görs ungefär en gång per dag =) Men eftersom jag kommer vara i stallet måndagar, onsdagar, lördag och söndag, kanske någon dag mer, så kommer jag longera Jet på måndagar och jag kommer rida i manegen på onsdagar och ska försöka att rida i manegen på fredagar om jag hinner och sen får det bli uteritt lördag och söndag om vädret tillåter. Igår blev det ingen ridning eftersom jag hade lite bråttom Hade som vanligt lyckats boka in hundra saker på en dag. Så jag longerade henne en stund i hagen för att hon skulle springa av sig lite och få röra på sig. Idag blir det en liten uteritt med en kompis. Ska bli kul.

Elin, min tränare tyckte att hon skulle röra på sig 6 dagar i veckan, men tyvärr får jag inte ihop det och ägaren har inget intresse i henne. Så återigen om det finns någon där ute som vill rida ut två dagar i veckan är ni varmt välkomna =)

Så hur ser min vecka ut???
Måndag: Longering av Jet
Tisdag: Ingen ridning
Onsdag: Ridning i manegen och öva på tempoväxlingar och takt och tempo
Torsdag: Ev ridning i manegen och öva på tempoväxlingar/takt och tempo
Fredag: Ingen ridning (beroende på om jag rider på torsdagen eller inte)
Lördag; Rida ut
Söndag: Rida i manegen och öva på moment ur dressyrprogramet, LC:2 tror jag att det är...

Nu hoppas jag att jag kan hålla mig till denna planering =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar