tisdag 19 november 2013

Träning....

Igår tog jag mig i kragen och red bort till manegen. Jag kom upp till stallet lite tidigare än vad jag brukar, för Eric simmade inte igår på grund av halsont. När jag körde till stallet var det en älg vid vägkanten, inte speciellt nära samhället, men ändå. Man vet inte hur snabbt dom rör på sig så jag var lite fundersam på vad jag skulle göra. Jag tänkte att rida i skogen och den rundan jag hade tänkt var inte aktuellt på grund av älgen, så jag red bortåt manegen och om klockan inte var för mycket så kunde jag ju rida en liten stund i alla fall. Jag red i 45 minuter sammanlagt och hade faktiskt en tanke med min ridning, men det blev inte jättebra. Eller ja, det blev faktiskt bra mot slutet. Dom första 30 minutrarna var det väl si så där med min ridning. Jag red en del volter och försökte få henne att lyssna och slappna av. Men helt plötsligt bara släppte det. Jag fokuserade på att göra massa olika saker vid dom olika punkterna som finns på ridbanan.

Jag travade mellan punkt 1 och 2. Sen vid punkt tre gjorde jag en volt och vid punkt 4 en halt. Och sen började jag om igen men eftersom det fanns 6 olika punkter i manegen så gjorde jag inte samma sak vid varje punkt. Så Jet lyssnade och det gick helt fantastiskt bra. Så nöjd. Tyvärr blir det inte någon ridning för min del förrän på torsdag och då tänkte jag rida upp till manegen igen och "bara" galoppera lite. Tänkte att jag galopperar på fyrkantsspåret så att hon blir av med lite energi, vilket hon kommer ha då ingen troligen kommer rida henne idag och imorgon. För på fredag ska jag träna för Elin. Ska bli så skoj =)

Så planen är att till våren 2014 ska jag ut på lite tävlingar...Längtar till våren och att få komma ut lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar