tisdag 12 november 2013

Tråkigt!!!

Nu är det så tråkigt att ha häst och ut och rida. Absolut om man inte har upplyst där man rider. När jag hade häst för hundra år sen i Växjö så fick vi rida på gångbanorna och då hade vi upplyst och det var hur bra som helst. Men nu rider jag ju en häst som står i ett litet samhälle och det finns bara gatlyktor i samhället. Men med pannlampa och massa reflexer så överlever man. Tyvärr tycker jag fortfarande att det är lite läskigt att rida i mörker ensam så vi tar det väldigt lugnt. Igår red vi bara ut en liten kort runda, vilket jag inte hade planerat. Tanken var att longera henne men nu fick det bli 30 min ca uteritt. Vi travade två korta sträckor. Jet var pigg och tyckte nog att det var lite spännande att komma ut :) men på onsdag ska jag ta mig bort till manegen och träna lite. Hoppas bara inte den är uppbokad. Kanske ska boka upp den?!? Så att jag verkligen får rida där....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar