fredag 22 november 2013

Rätt eller fel?????

Herregud vilket tjatande det blir med allt känns det som nu. Jag har ju skrivit tidigare att Felicia ska ha kalas, ett pyjamasparty med övernattning, och hon fick bjuda fem från sin nya klass. Tydligen har det blivit prat även i den klassen om vilka som blivit bjudna och vilka som vill komma osv. Så just nu blev jag lite osäker. Gjorde jag fel som lät Felicia välja några tjejer i klassen? Dom är 12 eller 13 tjejer i klassen och hon har bjudit fem, sex med henne. Alltså hälften av tjejerna bjöd hon. Kanske fel, men jag tycker nog inte riktigt att vi gjorde fel, för det hade varit en sak om hon hade bjudit alla utom en eller två, men nu är det ju faktiskt sex barn som kommer (med Felicia) och sex som inte är bjudna. Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel.

Men gamla kompisar håller fortfarande på att tjata om vilka som blev bjudna eller inte, vilket jag inte förstår. Jag förstår nog mer att dom i hennes klass tjatar för dom är hon ju med varje dag.... Tanken var att Felicia skulle ha ett mysigt litet kalas med dom hon tycker om att leka med. Ska man behöva bjuda barn bara för att???? För jag menar dom blir ju äldre och har väl inte kalas på samma sätt? Samtidigt som jag känner mig tveksam om jag gjorde rätt.....Nåja nu är det gjort. Hon får väl bjuda alla tjejer en annan gång på något litet kalas/party för skoj skull. Kanske till februarilovet????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar