onsdag 20 november 2013

Funderingar....

Jag vet inte om ni, ni som följt min blogg, kommer ihåg att jag för något år sen (ja, jag har haft min blogg något år nu...) skrev om Felicias dåvarande bästa kompis som bara slutade att vara med henne och struntade i henne mer eller mindre. Dock har Felicia hittat en annan bästa kompis som hon tycker om att vara med och som gärna är med Felicia och dom umgås mer eller mindre dygnet runt på helgerna nu när dom inte går i skolan ihop. Jag tycker att det är jättebra och Felicia har fått många nya fina vänner på sin nya skola.

Nu är det så att hon fyller snart år och som tradition ska hon ha kalas. Kanske något jag antar kommer avvecklas i och med att hon blir äldre men hon ska ha pyjamasparty och hon kommer få ha övernattning. Felicia valde att bjuda fyra tjejer från sin nya klass och fyra från sin gamla klass. Några fick sina inbjudningskort i helgen och resten skickade vi eftersom vi inte hade möjlighet att köra ut dom. Tjejen som inte alltid är så snäll och som bara dissade Felicia helt plötsligt och som under våren inte varit så speciellt snäll mot Felicia ringde igår och sa att några i hennes gamla klass hade undrat vilka som skulle bli bjudna på kalaset. Och om det var några från Felicias nya klass så skulle inte dom komma. Eftersom den här någon inte vågade ringa hade hon sagt att hon skulle göra det. MEN jag tror att det är så att hon ville veta om hon var bjuden eftersom tre av fyra från gamla klassen hade fått inbjudningskorten under helgen. Så det hela slutade med att hon faktiskt bjöd in sig själv, vilket jag inte tyckte var helt ok. När jag pratade med Felicia om det så kom det fram att hon troligen även hade ljugit om vem det var som hade frågat om inbjudningarna. Jag TROR att det är så att hon ville bli bjuden och rädd att inte få en inbjudan, eftersom hon är noga med att vara "populär". Felicia ångrade sig att hon hade sagt att hon fick komma, då Felicia tycker hon är falsk.

Det intressanta i det hela är att nu när Felicia inte går i sin gamla klass så vill helt plötsligt barn leka med henne, som tidigare varit rätt elaka mot henne. Jag tycker att det bästa som hänt Felicia är att hon bytt skola och fått nya kompisar som tycker om henne och som vill vara med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar