lördag 9 november 2013

Galopphästar...

Igår när jag var på City Gross beslutade jag och Felicia oss för att fika först, för att få lite ork att verkligen gå in och handla tillsammans med alla andra hundra människor som också handlar på fredagar. Samtidigt som vi satt där så visade, eftersom det var kombinerat fik och spelhörna, från någon galoppbana. Det jag blev fundersam över när jag tittade på det, eftersom man tydligen kunde spela på det och vinna pengar, var att det tvingade in hästarna i båsen. Det var flera hästar som var stressade eller inte ville gå in i båsen och någon ledde in dem i båsen. Några hästar krånglade och de fick ta på dem en luva av något slag för att sen leda in dem samtidigt som kanske tre fyra personer drog in hästen och knuffade på. Varför? För jag har hört någon gång för längesedan i alla fall på hopptävlingar, att man inte ska leda in hästen. Så jag som inte har någon koll på galopptävlingar, varför får man tvinga in hästar där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar