torsdag 27 september 2018

Akupunktur på Cillahästen



Nu är jag trött på en skadad och ej ridbar häst. Men idag fick hon lite behandling för sina små hovar och förhoppningsvis blir det bättre snart. Det är ju redan bättre och jag känner på hela henne hur hon har massa energi och hur hon vill göra hundra saker och hennes steg är på ett helt annat sätt än tidigare. Så det går åt rätt håll. Så nu hoppas vi att det fortsätter så.

Jag måste faktiskt erkänna att jag egentligen inte tror så mycket på akupunktur men eftersom min stallägare utbildar sig så har hon fått ha Cillahästen och öva på 😉 Inte så att hon sätter nålar lite hejvilt utan hon har sett något som hon tycker Cillahästen behöver hjälp med och jag tänker att det är ju inte till skada i allfall 😉 Men hör och häpna jag har märkt skillnad. Cillahästen har blivit mjukar och känts mer avslappnad i sina muskler. En mer avslappnad häst och det känns i ridningen men som allt annat måste man nog underhålla det, lite som massage. Så jag har ändrat uppfattning och tror nog att nålar och akupunktur inte är så fel i allafall ☺️ och det blir skillnad. Eftersom jag inte var troende på detta så är det väldigt intressant att jag ser och märker positiva effekter av akupunkturen på Cillahästen. Så hon kommer fortsätta få det så länge hon vill 🦄

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar