söndag 9 september 2018

Nu går jag och lägger mig!



Idag gick det svenska folket till val, om man inte hade förtidsröstat eller helt enkelt struntade i det 🙄. Men idag var det sista dagen att göra sin röst hörd och sista dagen att faktiskt påverka. Tyvärr så kommer jag imorgon med stor sannolikhet vakna upp till ett Sverige där en stor del av det svenska folket röstat på ett parti som har en konstig syn på demokrati, en konstig och faktisk nedvärderande syn på kvinnor och allt vad jämställdhet är. Det är skrämmande! Det är konstigt att man inte lär av det som varit och försöker göra saker och ting bättre? Vill vi gå tillbaka till illegala aborter för ett pari vill bestämma över kvinnokroppen? Ska vi gå tillbaka till en tid där inte alla har rätt att vara i Sverige? Där fördomar och främlingsfientlighet är ok?

Nej tack säger jag! Jag skäms över att Sverige har röstat fram ett sådant parti och att de snart, troligen om fyra år kommer sitta som det enda partiet som har en egen majoritet. Den utvecklingen som varit de senaste åren år fruktansvärt! Jag skäms! För vart har medmänskligheten tagit vägen????

Men det kanske är jag som har fel? Det kanske är jag som är konstig? Som har avvikande åsikter som är konstiga? 

Men jag hoppas att jag imorgon vaknar upp till ett Sverige som faktiskt vill ha demokrati, ett samhälle där alla har rätt att bo i, ett samhälle som värnar om de medmänniskan och ett samhälle där kvinnor och män är jämnställda.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar