lördag 29 september 2018

Simtävling



Idag var det dax igen för simtävling med Eric, i en liten och varm simhall. Fast det positiva denna gången var att det faktiskt inte var så många starter och det var inte så många tävlande. Så det blev inte en så lång dag😁 

Just nu har Eric riktigt flyt och han bara simmar på. Snabbt och förbättrar sina tider för varje gång. Han har blivit riktigt stark, men han har tyvärr ingen teknik men jag hoppas och tror att den kommer snart, tekniken alltså. För får han tekniken så kommer han bli riktigt farlig för sina motståndare tror jag. Oavsett så tror jag att han just nu tycker det roligaste med simningen är sina kompisar han har. Han tycker verkligen att det är skoj att träffa dem och vara med dem. Hans mål är att hamna i samma grupp som hans kompisar och inte att hamna i en ”bra” grupp. Och det är ju skoj. Vi får väl helt enkelt se vad som händer med hans simning och om han fortsätter att tycka att det är så skoj som han tycker nu. Oavsett så är jag stolt över honom att han från att ha simmat som en snigel 🐌 och mer eller mindre stått stilla när han simmat faktiskt kämpar och tar i och förbättrar sina tider för varje gång. Oavsett om det handlar om några hundradelar eller om det handlar om flera sekunder så har han nu en kämparglöd och vill vinna och vill förbättra sina tider. Så skoj. Så nu hoppas vi på fortsatt utveckling och fortsatt intresse för simningen 😁

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar